sreda, 25. januar 2017

zdrava prehrana LCHF prehrana....? 9 dan moje lchf odisejade

Pozdravljeni Dobrojedci.

Danes bom načel temo o zdravi prehrani in  o LCHF prehranjevanju, ki naj bi to bil, po prepričevanju kar nekaj uporabnikov takega načina prehranjevanja . Torej, po mojem prepričanju, ki sem ga pridno pridobival 22 let moje poklicne kariere, in kar nekaj seminarjih katere sem obiskal in so govorili   o raznih dietnih ter zdravih prehranah, ter prebiranju raznih forumov ter blogov strokovnjakov, doktorjev in tudi laikov, sem prišel do sklepa.
Vsi se moramo zavedati kaj dejansko pomeni zdrav način prehranjevanja , kaj zdravo prehranjevanje pomeni in predvsem kaj potrebuje.
se strinjate...? No vsak sam zase ve, kaj je zanj najboljše, kaj lahko in kaj ne sme, koliko lahko in kdaj....
moramo se tudi zavedati, da mimo zdravega načina prehranjevanja ne moremo , vsaj na dolgi rok ne.
Kajti, vsako igranje z telesom na dolgi rok pušča posledice, tega mi še ne vemo, tisti v 50 letih pa že kar krepko občutijo .
No tudi jaz sem občutil igranje z pretiravanjem, pa hvala bogu zelo hitro,hitro tudi popravil nastalo situacijo.
Pa da vam samo opišem del zdravih smernic ki jih narekuje ZP. , to so minimalno trije obroki dnevno,
če je le možnost pa seveda 5. to pa ne pomeni, da se moramo  pri vsakem obroku nabutat hrane, da nam gleda že skozi ušesa , obroki morajo biti razporejeni glede na predpisano mejo kalorij ki jih človek lahko zaužije na dan. seveda je odvisno od vsakega posameznika koliko teh kalorij potrebuje.
se pravi zjutraj telo potrebuje največ energije , zato zjutraj najbolj energetsko močan obrok, proti večeru se ta potreba po energiji zmanjšuje prav tako pa tudi energetski obroki.
večerja naj bi vsebovala najmanj energetskih živil,  bila pa naj bi  do 18 ure ali pa jo tudi lahko izpustimo.  prav tako se mora človek tudi gibati in pokuriti odvečno energijo , da ne bi absorbirala v telo to je zelo pomembno. kot zadnje pa mora človeško telo užiti vse kar se nahaja v prehranjevalni piramidi, te stvari so, maščobe, beljakovine, ogljikovi hidrati ter sadje in zelenjava.
Te podatke bi moral človek imeti vedno v glavi,, pa se spuščal v katerokoli dieto ali nov način prehranjevanja.
vsi načini prehranjevanja so zdravi in dobrodošli do neke meje.
Pretiravanje pa nikjer ni dobro niti zaželjeno.
tako kot ima  vegetarijanec lahko  hude probleme z jetri, ima lahko uporabnik LCHF prehrane velike probleme z ledvicami, Tudi če ješ samo meso in mesne izdelke ter maščobe, imaš skoraj sigurno zelo povečan holesterol, vsi pa vemo kam  to pelje.

Nočem vam soliti pameti niti preprečiti uporabo LCHF  prehrane, konec koncev bom uporabnik tudi jaz in prav gotovo se ne prehranjujem po smernicah ZP. še posebej pri dnevnih obrokih in njihovih količinah, saj sem tudi jaz samo krvav pod kožo. , želim si samo, da imate smernice zdrave prehrane vedno v glavi, prav tako to velja tudi zame.

LCHF prehrana ja, sigurno pomaga pri prečiščevanju, spreminjaju metabolizma, tudi hujšanju potemtakem, absolutno jo podpiram, hočem pa samo povedati, da ne rinite z glavo skozi zid, če vam neka stvar ne paše, kar vam govori tudi telo ne silite vanjo še naprej ker vas bo zaznamovalo v to ste lahko prepričani.
 Npr. Jaz sem se zafrknil z jajci, po prepričevanju, da so jajca še kako dobra v LCHF prehrani in zelo pomebno živilo zaradi maščob in beljakovin, sem jih veselo goltal, tudi po pet njih na dan. In glej ga zlomka po petih dneh in petindvajsetih jajcih (in to samo tista jajca, ki sem jih pojedel cela, pa tistih zmešanih v hrano sploh nisem štel), mi je ledvica skoraj razneslo, bolela so me tako, da sem komaj dihal... to niso heci ! Da drugih težav sploh ne omenajm.
In ko to povem v svojem blogu, me nekateri obtužujejo, da ne vem , da nimam pojma itd....
Pa ljudje božji saj je to vendar moje telo, moje zdravje, bom pa ja vedel, kaj je dobro zame in kaj ne.

No da zakjučim to gobezdanje in povem svoje misli
Jaz sem se zavestno odločil za ta tip prehrane, in zavestno tudi sprejel tveganja. Vem pa kaj mi lahko ta način prehrane nudi, dobrega naredi: boljše počutje, bolj svež izgled, energijsko napredovanje , prečiščevanje, drugačno dojemanje okolice okoli sebe in navsezadnje tudi hujšanje, zdravo hujšanje to je pa že druga zgodba.

Hotel sem povedati, da LCHF prehrana "da absolutno da, ampak ne na dolgi rok, poslušajte svoje telo in imejte v glavi  smernice ZP., pa čeprav brez oz. z minimalnim OHjem. Knjig  o zdravem načinu uživanja v LCHF  je v Sloveniji kar nekaj tudi z Slovenskimi avtorji veliko vas naučijo o  dobrih stvareh LCHF prehrane , prav tako vam razložijo tudi tveganja in morebitne stranske učinke le teh.


Pa se obdrgnimo še ob moje današnje počutje.
Danes me ledvice skoraj ne bolijo več, očitno sem pokuril višek beljakovin, res pa je, da sem zelo pazil katera živila jem, res sem pojedel zelo veliko zelenjave, in  malo manj mesa, ter veliko maščob,predvsem masla in masti.
zadah ah kaj bi govoril, saj bo minilo, veliko vode in mete pomaga definitivno...
sem pa danes nekaj opazil, moja kolena so postala malo bolj gibčna in manj boleča. po poškodbi izpred parih let, sem jih čutil zelo čutil, še posebej če sem imel utrujene noge, danes pa sem skoraj pozabil, da jih imam, če je to posledica moje nove prehrane je to zelo velik plus, navdušujoče. Jaz sem zelo zadovoljen,sem pa danes zjutraj zopet pozdravil višek energije in ji zaželel dobro jutro in lep dan .





Moj dan in moji obroki

Za zajtrk en mali grižljaj

sir suho meso kisla smetana paradižnik in list bazilike 

kosilo je bilo res hitro, svinjski zrezek na žaru z sirom in maslom, solata z majonezo
večerja pa zopet experiment

LCHF burger



LCHF hamburger štručke
sem naredil na naslednji način

suhe sestavine
3 žlice mandlejeve raz. moke
2 žlici kokosove moke
1 žlico trpotca
 žlica pecilnega
pol žlice eritritola
sol po občutku

zmešamo

mokre sestavine
2 jajca
50 gr. masla
 dve žlici kisle smetane
voda po občutku
prav tako zmešamo

združino mokre in suhe sestavine in zgnetemo v testo, zgleda tako kot malo bolj čvrsto krhko testo
testo naj počiva 20 min, nato iz testa naredimo poljubne štručke ali bombice . zgornji del namažemo z maščobo  in povaljamo v sezamovih semenih pečemo na 175 stopinjah cca 45 min,




Paradižnik; papriko in kumarice narežemo na lističe, čebulo na kolobarje,
30 dag  mesa solimo  in poporamo dodamo
1 jajce ter
malo trpotčeve moke da pobere vlago
naredimo 2 burgerja
jaz sem dal malo več  mesa ker sva delala burgerje tudi za dva otroka

burgerje popečemo na masti



 na koncu dodamo še čebulo in na burgerje sir









burgerje zložimo po želji 




Midva sva višek zelenjave  pojedla z poširanim jajčkom , bilo je božansko mmmmm


 jaz sem za danes zaključil jutri pa je nov dan 
pa lahko noč...












3 komentarji:

  1. ojla, te spremljam :)ne bom ti pametovala, rekla bom samo pogumno naprej:)Zakaj pa te ledvice bolijo, to definitivo ni od jajc. Namreč kogreš striktno na lchf je to šok za telo, telo se bori, in traja cca 3 tedne da se telo odvadi odvisnosti od oh. Ves strup gre čez ledvice in so v tem času zelo obremenjene, sploh oveča se izloanje soli, zato je dobro da si hrano bolj soliš. In to je keto gripa. Stranski učinki so pri nekaterih blagi pri nekaterih hudi, sama spadam v zlato sredino nekaj umes. Ni lušno ampak ko greš čez to obdobje šele vidiš razliko. Svetujem ti da prebereš veliko člankov, postov od Gašperje Groma. On je kapo dol kar se LCHF tiče. In to ni prehrana ki jo enkrat imaš enkrat ne, ampak ko se navadiš postane tvoj življenjski slog. pa vse lepo :)

    OdgovoriIzbriši
  2. Super zapis, se strinjam z vsem kar je napiskano. Najbolj je pomembno, da poslušas svoje telo

    OdgovoriIzbriši
  3. hvala za lepe besede in zapis o bolečih ledvicah....

    OdgovoriIzbriši